Робоче мiсце

Робоче місце асистента референта

Робоче місце — зона трудової діяльності одного або кількох виконавців, яка забезпечена необхідними засобами для виконання посадових обов'язків.

Робоча зона асистента референта складається з трьох зон: основна, де розміщений стіл з необхідною оргтехнікою; зона обслуговування відвідувачів; допоміжна зона, де стоять шафи, ксерокс і факс.

Допоміжна зона устатковується шафами та сейфом.

Розташовується робоче місце асистента референта обов'язково біля входу у кабінет керівника так, щоб добре бачити всіх, хто входить у приймальну, зустрічати їх обличчям, а не спиною. 

Організація робочого місця вимагає систему заходів щодо забезпечення робочого місця засобами і предметами праці та їх функціонального розміщення.

Організація робочого місця включає: забезпечення робочого місця меблями, спеціальним обладнанням та необхідними засобами техніки, канцелярським приладдям і різноманітними допоміжним обладнанням з урахуванням технологічного планування та удосконалення умов праці. 

Раціональна організація робочого місця передбачає також виявлення найбільш і найменш зручним зон приміщення, площі поверхні столу для виконання трудомістких операцій. 

Комплекти меблів та засоби оргтехніки мають включати: письмові столи, конторські шафи (звичайні та для документів), приставні стільці та тумби для зберігання паперів, настольную картотеку, набір канцелярського приладдя, персональні комп'ютери, зшивачі документів, сучасні засоби зв'язку, телефакс. 

Для зберігання документів з грифом обмеження доступу, печаток і штампів використовують сейфи. 

З метою економії і фізичних зусиль у процесі праці дотримуватися таких рекомендацій: не тримати на робочому столі нічого зайвого, кожна річ повинна мати своє місце і постійну зону переміщення в процесі роботи; предмети праці, якими користуються постійно, розміщують близько і на зручному рівні, щоб виключити зайві рухи та повороти.

Важливим елементом організації робочого місця є внутрішні відділення стола, які залежать від його конструкції, місткості, характеру документів, які обробляються. Шухляди повинні легко, плавно і безшумно висуватися. Доцільно відвести одну шухляду для зберігання особистих речей.

Ефективність використання робочого столу значно зростає, якщо дотримуватися правил розміщення застосування предметів та знарядь праці: матеріали та знаряддя праці слід розуміти, так щоб забезпечити найкращу послідовність рухів; матеріали та приладдя підготувати завчасно; бажано об'єднувати різні, але функціонально доповнюючи один одного знаряддя праці.

Освітлення приміщень залежно від їх призначення має задовольняти вимоги діючих норм. Для забезпечення розсіяного освітлення при малій яскравості світильників рекомендується застосовувати люмінесцентні лампи. Приміщення служб документації повинні мати природнє освітлення. Світло має падати на робочі поверхні столів і засоби оргтехніки з лівого боку або спереду, засліплюючий ефект не допускається. Освітлення робочих місць може бути загальним або місцевим. 



Згідно з діючими нормами температура в службових приміщеннях повинна бути в межах 18–20 ° С. 

Приміщення з високою температурою доцільно фарбувати в холодні, тони а для приміщень з низькою температурою більше пасують теплі тони. Загальновідомо, що темні кольори присипляють, а яскраві – збуджують. 

У службовому приміщенні необхідне регулярне провітрювання або кондиціонування. Короткочасне відкривання вікон переноситься легше. Добре провітрюється приміщення, якщо на 5–8 хвилин влаштувати протяг. Добре впливає на стан повітря озелення службових приміщень. Не дозволяється палити в службових приміщеннях, не рекомендується також користуватися парфумними засобами, що мають різко виражений запах.

Комментариев нет:

Отправить комментарий